WYGLĄDAJ – CZUJ SIĘ – ŻYJ

tak, jak gdybyś miał
o 20 – 30 lat mniej
niż wskazuje na to Twoja metryka

 

Szanowny Czytelniku,
istnieje wiele schorzeń, które częściej występują u osób powyżej 50. roku życia niż u młodszych dorosłych.

Problemy zdrowotne, które pogarszają się wraz z wiekiem, to:

  • cukrzyca typu 2,
  • nowotwory (rak piersi, rak prostaty, rak jelita grubego, rak skóry),
  • choroby oczu,
  • przewlekłe bóle (zapalenie stawów, ścięgien, zapalenie kaletki, bóle pleców),
  • artroza (zwyrodnienia stawów),
  • depresja,
  • problemy z trawieniem,
  • zaburzenia erekcji,
  • wypadanie włosów u mężczyzn i kobiet (przerzedzenie włosów, łysienie typu męskiego),
  • utrata słuchu,
  • choroba serca,
  • nadciśnienie,
  • menopauza (średni wiek menopauzy u Polek to 51 lat; mogą jej towarzyszyć uderzenia gorąca, przyrost masy ciała, suchość pochwy i dysfunkcje seksualne; zwiększa się ryzyko chorób serca; następuje utrata masy kostnej i inne problemy zdrowotne)
  • osteoporoza (utrata masy kostnej),
  • problemy z oddawaniem lub utrzymaniem moczu,
  • problemy z prostatą (łagodny rozrost prostaty, powiększenie prostaty),
  • problemy skórne (przebarwienia, zmarszczki, suchość skóry),
  • problemy z tarczycą,
  • niepokój.

To tylko niektóre najczęściej występujące problemy zdrowotne osób po 50. roku życia.

Każdy z nas jest inny, dlatego pewne zmiany w organizmie u jednych przychodzą później, u innych wcześniej. Jednak jedno jest pewne, nie da się ich uniknąć.

Naszym celem jest maksymalne opóźnienie oraz złagodzenie problemów zdrowotnych, abyś jak najdłużej mógł czerpać z życia pełnymi garściami

A zdrowy styl życia może powstrzymać wiele efektów starzenia.

W ciągu całego życia organizm i ciało człowieka podlega najróżniejszym zmianom. W miarę upływu lat przybywa dolegliwości i zaczynasz odczuwać skutki niedomagania kolejnych narządów i części ciała, słabniesz i stajesz się mniej odporny.

Oprócz predyspozycji genetycznych świadczących o zwiększonej możliwości zachorowania na konkretną chorobę, wpływ na Twoje zdrowie mają przede wszystkim niezdrowe nawyki zarówno żywieniowe, jak i wynikające z nieodpowiedniego stylu życia. Starzejesz się i starzeje się Twój organizm:

Skóra

Z wiekiem skóra staje się mniej sprężysta, sucha i pomarszczona. Gruczoły łojowe stopniowo wytwarzają mniej łoju (a u kobiet w okresie menopauzy to zjawisko praktycznie zanika), co czyni skórę suchą i mało atrakcyjną.

Włosy

Zwykłe włosy stopniowo przerzedzają się na skórze głowy, okolicy łonowej i pachach. W miarę obumierania melanocytów, wzrasta liczba siwych włosów oraz stają się one cienkie i łamliwe. Zmniejsza się także wydajność mieszków włosowych, co utrudnia ich regenerację, tak naturalną w czasach młodości.

Wzrost

Po 50. roku życia wysokość ciała stopniowo zmniejsza się. Przyczyną jest starcza inwolucja krążków oraz pogłębienie skrzywienia kręgosłupa.

Słuch

Z biegiem czasu zmiany w uchu powodują, że dźwięki o wysokiej częstotliwości stają się trudniejsze do usłyszenia, a zmiany tonu i mowy są mniej czytelne. Pogorszenie słuchu ma tendencję do przyspieszenia po 55. roku życia.

Wzrok

Większość osób w wieku 40 lat zaczyna sięgać po okulary, ponieważ gałki oczne stają się mniej elastyczne (presbiopia). Ma to związek z pogorszeniem widzenia na bliskie odległości, widzenia nocnego i ostrością wzroku. Pogorszenie wzroku ma również ogromny wpływ na zdolność prowadzenia pojazdów.

Sen

Po 50. roku życia stopniowo pogarszania się jakość i długość snu. Zmiany w czasie snu i rytmu okołodobowego występują w miarę upływu lat. Prawdopodobnie w nocy, a nie będziesz już spać tak długi i głęboko, jak kiedyś, gdy byłeś młodszy. Jest bardzo prawdopodobne, że będziesz budzić się w nocy i / lub bardzo wczesnym rankiem.

Kości

Po 50. roku życia stopniowo pogarszania się jakość i długość snu. Zmiany w czasie W miarę upływu lat kości mężczyzn i kobiet stopniowo tracą swoją gęstość i siłę, przestają być wytrzymałe na urazy i złamania. W szóstej dekadzie życia powszechnym problemem staje się złamanie szyjki udowej.

Metabolizm i skład ciała

Z biegiem czasu Twój metabolizm spowalnia. Zmiany hormonalne w starzejącym się ciele powodują zwiększenie tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zmniejszeniu masy mięśniowej. Zmienia się również sylwetka.

Mózg i układ nerwowy

Począwszy od trzeciej dekady życia, masa mózgu, wielkość sieci nerwowej i przepływ krwi maleją. Jednak mózg przystosowuje się do tych zmian, rozwijając nowe wzory zakończeń nerwowych. Zmiany w pamięci są normalną częścią procesu starzenia się-następuje spowolnienie zapamiętywania nowych nazw i szczegółów.

Serce i krążenie krwi

Serce z wiekiem staje się mniej wydajne, a jednak podczas aktywności musi pracować ciężej niż w przeszłości. To powoduje, że mięśnie serca są nieco większe. Naczynia wieńcowe stają się mniej elastyczne. Zaczynasz zauważać stopniowy spadek energii i wytrzymałości.

Nerki

Wraz z wiekiem zmniejsza się rozmiar nerek i ich sprawne funkcjonowanie, czego objawem jest spadek ilości produkowanego i wydalanego w ciągu doby moczu. Prowadzi to do nadmiernego gromadzenia wody w organizmie. Coraz trudniejsze staje się również wydalanie toksyn, alkoholu oraz przyjmowanych leków.

Funkcje seksualne

Zarówno w organizmie mężczyzn, jak i kobiet po 50. roku życia znajduje się niższy poziom hormonów. Mężczyźni produkują mniej plemników, a ich czas reakcji na seks spowalnia. U kobiet zanika owulacja i występuje szereg zmian menopauzalnych związanych z niższą produkcją estrogenów.

Zmiany w organizmie dotyczą również innych organów, takich jak płuca, stawy, układ wydalniczy, pokarmowy czy rozrodczy.

Problemy z funkcjonowaniem jednego organu mają wpływ na inne, dlatego tak ważne jest dbanie o cały organizm, zapobieganie ale również leczenie.

 

To Twoja wiedza i wybory życiowe
mają największy wpływ na to,
w jaki sposób będziesz się starzeć

Na szczęście istnieją sposoby na to, aby ten proces wyraźnie spowolnić, abyś mógł cieszyć się zdrowiem i życiem przez długie lata. Z ogromu informacji, które codziennie przekazują Ci media, wybierać dobrze, by czuć się dobrze. Żyć 90-95-100 lat, a nawet dłużej, w dobrym zdrowiu:

  • bez bólu,
  • bez chorób przewlekłych,
  • bez żadnych dolegliwości.

Nie licz na to, że przyjmowanie witamin, minerałów ani jakichkolwiek suplementów, o których słyszysz w reklamach pozwoli Ci przedłużyć życie o 25 do 35 lat.

 

Kluczem do tego, żeby przeżyć te lata
w lepszym zdrowiu niż obecnie,
jest poznanie faktów
wynikających z odkryć naukowych ostatnich lat

A takie fakty, poparte badaniami naukowymi znajdziesz w najnowszym miesięczniku Zdrowie po 50-tce.

Miesięcznik „Zdrowie 50–tce” co miesiąc dostarczy Ci:

  • najnowszych informacji dotyczących zdrowia oraz stylu życia popartych badaniami naukowymi;
  • porad ekspertów w zakresie zapobiegania, diagnozowania i leczenia chorób rzadszych oraz najczęściej występujących;
  • wiarygodnych informacji o zdrowiu od wiodących terapeutów, lekarzy i badaczy z najlepszych ośrodków medycznych w Europie i na świecie;
  • najlepszych możliwych informacji dotyczących prawidłowego i przynoszącego poprawę stanu zdrowia odżywiania, sprawności fizycznej, leków, suplementów, kosztów opieki zdrowotnej oraz aktywności seksualnej.

Przekładamy skomplikowane badania na łatwe do zrozumienia wskazówki, które pomogą Ci podejmować decyzje odnośnie problemów zdrowotnych, z którymi obecnie się mierzysz lub możesz doświadczać w przyszłości.

 

Chcę przekazać Ci w prezencie

Po zaprenumerowaniu miesięcznika otrzymasz w prezencie ebook Zgrabne i szczupłe ciało również po pięćdziesiątce.

 

Zgrabne i szczupłe ciało również po pięćdziesiątce

to praktyczny przewodnik o tym, jak się odżywiać i jak postępować, aby na długo zachować sprawność ciała i umysłu.

 

Dowiesz się z niego m.in.:

  • co zrobić, aby zgubić kilogramy i utrzymać stałą wagę;
  • czym jest indeks glikemiczny i jak go wykorzystywać;
  • w jaki sposób przygotowywać posiłki, aby nie powodowały przybierania na wadze;
  • jakie proporcje białek, węglowodanów czy produktów skrobiowych powinieneś spożywać;
  • co zrobić, gdy mimo diety wskazówka wagi nie chce drgnąć;
  • czym zastąpić niezdrowe pokarmy;
  • jak opanować wilczy apetyt
  • oraz wiele, wiele innych konkretnych informacji, które pomogą Ci stracić zbędne kilogramy, utrzymać wagę lub po prostu zmienić nawyki, aby zdrowo się odżywiać.

 

Gwarancja satysfakcji

Dokonując prenumeraty miesięcznika Zdrowie po 50-tce, nie podejmujesz żadnego ryzyka.

Gdybyś z jakiegoś powodu nie był zadowolony z decyzji o prenumeracie, możesz w każdej chwili z niej zreygnować, otrzymując zwrot pieniędzy za wszystkie niewysłane jeszcze numery.

Masz na to moją osobistą gwarancję.

I nawet w takim przypadku możesz zatrzymać dla siebie wszystko, co wcześniej otrzymałeś – numery miesięcznika oraz prezent, ebook: Zgrabne i szczupłe ciało również po pięćdziesiątce.

 

Zatem, jeśli masz więcej niż 50 lat i chcesz zachować świetną formę na długo, skorzystaj z wiedzy ekspertów, którą co miesiąc możesz otrzymywać wprost na swoją skrzynkę e-mailową.

Zdrowia życzę,
Jean-Marc Dupuis